ترک اعتیاد در سن 68 سالگی (داستان واقعی–قسمت سوم)

ترک اعتیاد سالمندان با مخدری به نام شیره گره خورده است. ترک شیره تریاک حتی برای یک جوان هم سخت است چه برسد به یک فرد پا به سن گذاشته اما این کار کاملا شدنی است.

پدر من که هم به بیماری فراموشی از نوع خفیف آن دچار شده بود و هم بیش از 30 سال مواد مخدر مصرف کرده بود در روزهای پایان دوران اعتیادش ، کارهای عجیبی می‌کرد.

ترک اعتیاد بعد از یک جشن تولد

جشن تولد خواهر زاده‌ام، یکی از روزهایی بود که پدرم رفتارها معتادگونه و عجیبش را به اوج رساند. این جشن تولد نقطه عطف ترک اعتیاد پدرم بود. اگر شما هم با موضوع ترک اعتیاد سالمندان سر و کار دارید باید منتظر این نقاط عطف باشید. او آن شب باز هم موادش را گم کرد. وقتی موادش را به او دادیم مدعی شد مواد برای دامادمان است!

در حالی که داماد ما اصلا و ابدا اهل مواد و حتی سیگار نبود. بعد سعی کرد با نخ و سوزن تغییراتی در کت و شلوارش ایجاد کند. در حالی که اصلا تمرکز و تعادلی برای این کار نداشت.

یک کار عجیب دیگر او این بود که به برادرم زنگ زد و گفت یه پیراهن زرد برای من بخر. این تقاضا هم بی سابقه و عجیب بود. سن و سال پدرم جوری نبود که پیراهن زرد بپوشد. گرچه باید اعتراف کنم این پیراهن خیلی به تنش می‌آمد.

البته اگر آن شب بهترین لباس‌های جهان را هم با آن رنگ و روی تیره و چشمان نئشه و بی روح می پوشید، باز هم یک فرد خوش تیپ یا حتی معمولی به نظر نمی‌رسید. چیزی که پدرم در آن شب و تمام شب‌های قبل از ترک اعتیاد به نظر می‌رسید این بود: یک معتاد داغون!

من و سایر اعضای خانواده آن شب با غصه و نگرانی به پدرم نگاه می کردیم. او علاوه بر رفتارهایی که پیش از این گفتم، گاه گاهی هم چُرت می‌زد. این چُرت زدن او را هر چه بیشتر شبیه یک معتاد ترحم‌انگیز می‌کرد.

مطالب مهم درباره بهبودی از اعتیاد را بخوانید:

شمال رفتن به جای ترک اعتیاد

اواخر آن شب پدرم و من در خانه تنها شدیم. حال پدرم کمی بهتر از ساعت های قبل بود. رو به من کرد و گفت: « دکتر گیاهی که برای مشکل گوارشم پیش او می‌روم ، زندگی‌اش را از تهران به شمال منتقل کرده. من هم در این فکرم که به شمال بروم. دیگر تحمل ترافیک و آلودگی و سر و صدای تهران را ندارم.»

گفتم: مشکل گوارش ما با شمال رفتن حل نمی‌شود. مشکل گوارش شما بخاطر مصرف شیره است. اگر ترک اعتیاد را استارت بزنی دیگر اثری از مشکل گوارش نخواهد بود. قرار بود شما هر وقت برای ترک شیره آمادگی داشتید به من بگویید تا کمکتان کنم.

شاید برای چندمین بار بود که این طور با صراحت از لزوم ترک اعتیاد با پدرم صحبت می کردم. جالب این که پدرم ناگهان گفت : زودتر این کار را بکنیم. من آماده ام.

باور کردنی نبود. پدرم برای اولین بار اعلام آمادگی کرد که برای ترک اعتیادش اقدام کند. حالا نوبت من بود که تمایل او برای ترک اعتیادش را به نتیجه برسانم. اما من باید چکار می کردم؟

این داستان ادامه دارد … .

دیدگاه ها

علی

سلام برای اولین بار است که اطلاعات ریز و دقیقی از مسیر ترک و قطع مصرف دریافت نمودم.ممنونم

داود

اراده راسخ در هر کاری معجزه میکنه فرقی نمیکنه اعتیا به مواد مخدر باشه یا کار ویا گذاشتن عادت های پر خطر فقط کافی هستش از ته دلت بخوای هزاران آفرین به همت و تلاشش برای زندگی، بهتر از این نمیشه وقتی یکی با اراده ثابت میکنه هیچ ممکنی غیر ممکن نیست. ماشاالله به پدرت

بردیا

اگه برنامه و تخصص برای ترک اعتیاد وجود داشته باشه، سن و سال مطرح نیست. برای سن بالا باید یه مراقبتایی در نظر گرفته بشه. و قبل از شروع ترک اعتیاد حتما باید از نظر قلب چکآپ بشه.

جاوید

آقا هر کی شیره رو ترک کنه خیلی مرده. لعنتی چربیش میشینه رو استخون . مگه استخون دردش خوب میشه به این راحتی. بی خوابیشم تموم نمیشه. یک ماه بیخوابی رو شاخشه.
البته اگه عمل شیره زیر یه گرم باشه دو هفته ای میشه ترک کرد

صنم

چقدر خوشحالم براتون مثل یه معجزه بوده تمام این اتفاقا انگار ، امیدوارم پاکی و سلامی‌تون استمرار داشته باشه در پناه خدا باشید

مریم

دعا کنید شوهر منم بتونه ترک کنه براش این داستان شمارو خوندم خیلی دلش میخواد ولی هر بار ترک میکنه برمیگرده بهش میگم تو محکم نیستی بقیه چرا تونستن اما فقط تو نمیتونی . باز م منم خیلی باهاش راه اومدم تا الان ولی خیلی خسته ام ایشالا امسال سال پاکی شوهر منم باشه

نسرین

آفرین به شما که با صبر و حوصله تونستید ایشون رو پشتیبانی کنید.

جواد

احسنت بر اراده این پدر و پیگیری این پسر.
از خداوند بهترینها را برایت آرزو دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *