ترک اعتیاد در خانه پیشرفته چیست ؟ آیا در ایران اجرا می شود؟

آنچه در ایران درباره ترک اعتیاد در خانه اتفاق می افتد در اغلب اوقات تجربه خوشایندی نیست و با آنچه در کشورهای پیشرفته دنیا وجود دارد بسیار متفاوت است.

به گزارش ترک باما، ترک اعتیاد در خانه شما را به یاد چه چیزی می اندازد؟ فردی که روی یک تخت یا پتو در گوشه ای از اتاق دراز کشیده است و با حال زار ناله می کند! احتمالا همسر و فرزندان وی نیز در اتاقی دیگر با سردرگمی و غم و استرس دست و پنجه نرم می کنند. آنها نمی‌دانند شرایط بد جسمی و روحی فرد معتادی که تصمیم گرفته در منزل ترک کند چه زمانی بهتر خواهد شد و چطور باید به او کمک کنند این دقایق و ساعت های سخت را پشت سر بگذارد.

خود فرد معتاد هم با این که دست به کار بزرگی زده و از انکار اعتیاد خود دست برداشته و وارد مسیر ترک شده اما نمی داند باید با دردها و عوارض خماری چه کند و چند روز باید این حال بد را تحمل کند.

مطالب مهم و پربازدید را بخوانید:

وی نمی داند باید ترک خود را با دارودرمانی خودسرانه پیش ببرد یا به مطب پزشک برود و برای ترک اعتیادش دارو بخواهد. در بیشتر مواقع معتادانی که در خانه ترک می کنند، داروهای مختلفی را از داروخانه یا فروشندگان زیرپله ای و غیرمجاز یا سایت های فروش داروی آنلاین تهیه و مصرف می کنند اما از تاثیر و عوارض این داروها مطمئن نیستند.

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید

ترک اعتیاد در خانه در کشور ما غالبا چیزی شبیه همین اوضاع و احوال است اما در کشورهای پیشرفته وضعیت به کلی متفاوت است. متاسفانه ترک اعتیاد در منزل پیشرفته هنوز در ایران اجرا نمی شود که شاید یک علت آن هزینه های بالای این مدل درمان اعتیاد باشد.

درمان اعتیاد در خانه مدرن چیست؟

مدل جدید درمان اعتیاد در خانه پیشرفته (IHATTM) که در کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه ، سوئیس ، انگلستان و … در حال اجراست روشی است که نشان می‌دهد مراقبت‌های پزشکی و رفتاری یکپارچه و نظارت دلسوزانه – در خانه – باعث بهبودی پایدار از اعتیاد می‌شود.

در این روش شما مجبور نیستید برای ترک اعتیاد به هر مخدری اعم از تریاک و شیره و هرویین یا شیشه و متادون و شربت تریاک و … خانه را ترک کنید بلکه درمان تخصصی به سراغ شما می‌آید.

در این روش از فناوری های جدید و درمان‌های مبتنی بر تجربیات موفق برای به حداکثر رساندن نتایج بالینی و پزشکی ترک اعتیاد استفاده می‌‌شود تا از سلامتی فرد معتاد در مسیر بهبودی اطمینان حاصل شود. در روش ترک اعتیاد در خانه پیشرفته ، خطرات و ریسک‌هایی که به دلیل خماری در فرد ایجاد می شود به کمترین حد می رسد اما باید صادقانه گفت که حتی در این روش هم معتادان باید مقدار خماری را تحمل کنند.

اگر این روش را خلاصه کنیم باید گفت از زمان پذیرش تا پایان سم زدایی، یک تیم تخصصی شامل پرستار یا مددکار اجتماعی با ارزیابی روانی، درمان با کمک دارو (MAT)، درمان فردی و خانوادگی، هماهنگی مراقبت‌های بهداشتی پزشکی و رفتاری را به معتاد در حال ترک در خانه ارائه می دهد.

گام اول: بررسی اولیه

تیم های پزشکی و بالینی، ارزیابی کاملی از سلامت شخصی و محیط خانه ارائه می دهند. فرد معتاد با تیم خود ملاقات خواهد کرد که شامل یک ارائه دهنده مراقبت های اولیه و درمانگر فردی، هماهنگ کننده مراقبت، درمانگر آشنا به سیستم های درمان خانواده، و مشاور بهبودی از اعتیاد است.

گام دوم: خانواده درمانی

اعتیاد یک بیماری خانوادگی است و در ترک اعتیاد در خانه پیشرفته ، درمان های مشاوره ای و روان درمانی خانواده فرد معتاد هم همزمان با درمان خود وی آغاز می شود. همانطور که سلامتی شما بهبود می یابد، خواهید دید که چگونه پویایی خانواده با این درمان ها، تحت تأثیر قرار گرفته و شرایط روحی خانواده شما بهبود پیدا کرده است.  آنها با کمک مشاوران یاد خواهند گرفت که چگونه شکاف هایی را که مصرف الکل و مواد مخدر در اعتماد و انسجام خانواده ایجاد کرده است، را به کمک شما اصلاح کنند.

گام سوم: مراقبت پیگیرانه و تخصصی

بازدیدهای مجازی و حضوری در خانه از شما توسط تیم پرستاری و روان درمانی به صورت منظم انجام می شود تا از قرار گرفتن در معرض بسیاری از تهدیدات و آسیب هایی که معمولاً در ترک اعتیاد در خانه های سنتی – که از آنها در ایران با نام مامان درمانی یاد می شود! –  یافت می شوند، جلوگیری به عمل آید. درمان با کمک دارو (MAT)، کاردرمانی، مربیگری مهارت های زندگی، کمک های حقوقی، و مشاوره آموزشی همگی می توانند بخشی از مسیر شخصی شما در روز ترک اعتیاد در خانه پیشرفته به سوی یک زندگی جدید باشند.

برای مشاوره رایگان ترک اعتیاد با شماره 09194085047 تماس بگیرید

گام چهارم: آموزش مهارت های زندگی

برای بهبود طولانی مدت، توانایی هدایت موفقیت آمیز روابط در خانه، محل کار و مدرسه بسیار مهم است. آموزش های شناختی و رفتاری را برای شما به ارمغان می آورد که همدلی با خود و دیگران را تشویق می کند و بر اهمیت ارتباط صادقانه تأکید می کند. شما هنر حل تعارض و دعواها را یاد خواهید گرفت و توانایی ابداع راه حل های خلاقانه برای مشکلاتی که همه ما با آن روبرو هستیم را توسعه خواهید داد.

انتهای مطلب

 

دیدگاه ها

نسترن

ما حدودا چند وقته درگیر این هستیم که برای یکی از اقواممون که نسبت نزدیکی هم باهامون دارن یه شیوه ترک اعتیاد خوب پیدا کنیم ، من با خوندن این مطلب شما خیلی امیدوار شدم و میخواستم لطف کنید یه ارزیابی دقیق از هزینه های این شیوه ترک اعتیاد بگذارید
ممنونم موفق باشید

ناشناس

اینقدر که این کارایی که شما نوشتین لاکچریه که من انگیزه پیدا کردم معتاد شم اینجوری ترک کنم، معتاد باید برای ترک درد بکشه تا دیگه نره پای بساط بشینه بابا اینجوری که تا تقی به توقی بخوره سر میخوره پای بساطش باز

مجید

من برای ترک رفتم دو ماه خونه خواهرم موندم خدا خودش و شوهرش رو خیر بده لای پر قو منو نگه داشتن بعد از ترک دوست نداشتم از خونشون برم واقعا این حرفایی که زدین همشون درسته

نیما

من میخواستم ترک کنم 30 روزم تو کمپ بودم یه نفر نیومد بگی مردی یا زنده ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *