آیا ماده مخدر جدید و خطرناکی وارد ایران شده است؟

هر از چندی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام تصاویر ترسناکی از افرادی که ادعا می شود بر اثر ماده مخدر جدید دچار این وضعیت شده اند منتشر می شود اما این اخبار تا چه حد صحت دارد؟

به گزارش ترک باما، شاید شما هم در وب گردی های خود به عکس ها و فیلم های وحشتناکی برخورد کرده باشید که در آنها فرد یا افرادی با ظاهر معتادگونه با زخم های عمیق و صورتی متلاشی دیده می شوند. در برخی موارد نیز در این تصاویر عده ای با چهره و چشم های مسخ شده و ترسناک در حال انجام حرکات دیوانه وار مشاهده می شوند.

این تصاویر با این توضیحات منتشر می شود که عکس ها و فیلم های مذکور مربوط به افرادی است که مواد مخدر جدید و بسیار خطرناکی را مصرف کرده اند. این ادعاها که ترس و نگرانی شدیدی در بینندگان ایجاد می کند هیچگاه مورد راستی آزمایی واقع نمی شود و کمتر پیش می آید که کارشناس یا مقام مسئولی ادعاهای ضمیمه شده به این تصاویر را تایید یا تکذیب کند.

440 نوع ماده مخدر در ایران داریم!

با این حال به تازگی معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره ورود مواد مخدر جدید و خطرناک به کشور توضیحات مهمی ارائه کرده است.

مهم ترین بخش اظهار نظر این مقام مسئول این است که بر اساس تحقیقات تخصصی حوزه اعتیاد در دنیا بیش از ۸۰۰ مدل انواع مواد مخدر از سنتی گرفته تا صنعتی مورد شناسایی قرار گرفته است. این مقام مسئول تاکید کرده است که تنوع مواد مخدر به قدری زیاد است که  در ایران هم می‌توانیم ۴۴۰ نوع مخدر را که بسیاری از آنها از قدیم مورد استفاده قرار می گیرند شناسایی کنیم اما بهتر است بدانیم هیچ کدام از این مواد مخدر به آن معنی که در شبکه های اجتماعی مطرح می شود “جدید” نیستند.

مطالب پربازدید را بخوانید:

محمد جمالو این را هم گفته است که  پایه و اساس‌ بسیاری از مواد مخدر یکسان است.  به گفته وی، سوداگران این مواد خانمان برانداز برای تشویق و عادی‌سازی یک ماده مخدر اسم خاصی روی آن می‌گذارند و با یک تصویر جدید از آن ارائه می‌دهند در حالی نمی‌توان چیز جدیدی در مورد آنها پیدا کرد.

انتهای پیام

 

دیدگاه ها

ناشناس

به سلامتی…

Sanaz

همینو کم داشتیم😅

رسول

۴۴۰ نوع ماده مخدر! یا خدا!

طناز

خب اسم این جدیدا چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *